Menjadi Diriku
Girl
Stuff
Linkies
Diary

Dilemma..
Tuesday, April 6, 2010 | 7:36 AM | 0 Strawberry
Kadang2 terpikir ape yang mak ayah kata.. nak keje ke dok rumah je cuti ni.. cuti banyak lagi.. kalau keje.. dapat duit.. duit..? hehe.. experience pun dapat jgk.. perlu kerja or dok rmh..? actually dok rmh pun banyak kerja.. after spm n after matrik mmg dok rmh pun.. xkeje.. tapi skrg ni dah masuk main campus.. mmg rase duit sangat diperlukan.. n how to earn money..? kne kerjala..

hurm.. dilemma.. ayah kata duk rumah je.. tlg mak kat rmh.. kalau k.wa nak n perlukan duit gtau ayah.. tapi xknla asyik nk mintak kat ayah.. kite bukan org senang..hurm.. so, maybe isi dulu kot borang jd cikgu smntara tu.. n kalau dapat.. alhamdulillah.. insyaAllah kerjala.. mak pulak kata.. kalau keje.. keje sbulan je pun xpe..

aih.. pening lak.. ni baru cuti yang 'skejap' je.. kalau dah grad nanti lagi poning nak pikior..~ istikharah..? yep.. maybe ni jalan terbaik.. Allah dah sediakan jalan terbaik untuk semua perkara.. kalau runsing.. pening mikior.. doa.. mntak petunjuk kat Allah.. insyaAllah.. Dia Maha Mendengar.. tampat kita mengadu masalah n mohon pertolongan.. dalam surah al-fatihah (1:5)

إِيَّاك نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِين

Iyyāka na'budu wa iyyāka nasta'īn
Thee do we worship, and Thine aid we seek.

So, jangan malu.. jangan segan.. sesungguhnya Allah sentasa memberikan pertolongan.. mohonlah.. mintalah dariNya.. insyaAllah Dia akan perkenankan doa kite.. Dia Maha Pengasih.. Maha Penyayang.. Maha Mengkabul doa.. mohonlah padaNya..

Ya Allah.. aku sering didatangkan ujian yang berbagai.. kadangkala terasa aku bukanlah hambaMu yang sesuai untuk ujian Mu ini.. kadangkala diri terasa lemah.. terasa ingin lari dari ujianMu.. aku sering leka.. sering alpa dengan nikmatMu.. seringkali berpaling daripada mengingatiMu.. Ya Allah.. ampunkanlah dosa2 ku.. Aku lemah.. Aku perlukanMu.. ameen~



Older Post | Newer Post