Menjadi Diriku
Girl
Stuff
Linkies
Diary

huhu...
Thursday, July 8, 2010 | 8:03 AM | 0 Strawberry
cuti.. dkat 4 bulan kot cuti.. balik kL.. 4april.. balik kuantan smula.. 11july.. agakla~ mase cuti

macam2 bnde dah jadi..

macam2 pkara dah buat..
macam2 cte dah tengok..
macam2 bnde dah masak..
macam2 perangai dalam diri..
macam2 kisah dah dengar..
macam2 orang dah lihat..
macam2 makanan dah makan..
macam2 tempat dah pegi..
macam2 bende dah beli..
macam2 binatang dah tengok..
macam2 pets dah ade..

MACAM2 perkara dah berubah..

cepat je mase berlalu.. kalau dihitung.. usia kita pun makin lanjut..

dulu belasan.. sekarang dah puluhan..
dulu kecik.. sekarang dah beso..
dulu makan mak ayah suap.. skarang dah pandai makan sendri..
dulu g skolah mak anta.. skarang dah pandai g balik U sndri..
dulu mak tlg gosok baju skolah.. skarang dah tolong gosokkan baju mak..
dulu nak pape je.. "mak.." "ayah..".. skarang dah kne wat sndri..
dulu g skolah pun mak kemaskan tudung.. skarang dah pandai kmaskan tudung mak pule..
dulu mase kcik slalu g mnum kopi ngan tokwan.. skarang tokwan dah xde.. (T_T)
dulu slalu balik kpg.. skarang dah jarang sbb bz..
dulu slalu main mak2 ngan spupu.. skrang dah smbang bnde lain ngan dorang..
dulu kalau xsiap homework kne marah ngan ckgu.. skarang ade lect kisah?
dulu smayang pun kne suruh.. skrang dah pandai sndri2..
dulu rumah kecik je.. skarang alhamdulillah beso sket..
dulu ayah keje jauh.. skarang ayah keje dekat je..
dulu xdok asrama.. skarang dah dok asrama..
dulu sume siblings ade kat rmh.. skarang dh tgl 2org je kat rmh..
dulu kalau shari xgaduh ngan adik xsah.. skrang tlg leraikan dorang yg gaduh lak..
dulu duduk perak, ganu, penang.. skarang dok selangor..
dulu chubby sangat.. skarang dah kecut sket..
dulu xpandai bace alif..ba..ta.. skarang dah pandai bace quran..
dulu xpandai bwk kete.. skrang bwk kete nak speed aje..

DULU..SKARANG.. memang berbeza.. bile dfikirkan balik.. banyak perkara yg dah berubah smakin kita mningkat dewasa..

Ya Allah.. moga dengan meningkatnya usiaku ini.. ditingkatkan juga iman dan ketaqwaanku.. ditingkatkan juga amal ibadahku.. ditingkatkan juga semangatku utk terus berusaha mencapai keredhaanMu.. strive for mardhatillah.. insyaAllah..



Older Post | Newer Post