Menjadi Diriku
Girl
Stuff
Linkies
Diary

menjadi diriku
Thursday, October 14, 2010 | 12:49 PM | 0 Strawberry
Bismilahirrahmanirrahim

setelah ramadhan berlalu

lalu berlalu pula syawal

sungguh cepat masa berlalu

Alhamdulillah
aku masih diberi kesempatan
untuk terus hidup dibumiNya
msih dberi kesempatan
menghirup udara segar tiap kali bangun dari tidur
berjalan dengan pinjaman kedua2 kaki dariNya
mencapai perkara yang ku inginkan dengan tangan dariNya
melihat alam yang indah dengan mata kurniaanNya
merasa rezeki yang diberi oleh Nya
bangun..duduk..serta baring
dengan tulang belakang yang berfungsi dgn baik
alhamdulilah
syukur

walaubagaimanapun
aku sering saja melakukan dosa
walaupun Kau telah memberi nikmat
yang luasnya tak dapat ku nyatakan
terlalu besar nikmat yang Kau berikan
tapi aku selalu kufur
kufur nikmat

aku sering sedih
sering gembira
suka duka hidup
sentiasa memeriahkan perjalanan hidup
ya
kadang-kadang senang hati
kadangkala berduka lara
itu lumrah
aku tahu

Ya Allah
Kau lah sebaik-baik pelindung
Kau dekatkanlah aku dengan Mu
sentiasa
supaya aku tidak terasa
sedih berseorangan
senang berseorangan

Najwa..
Kuatkan dirimu!
Kamu boleh!
biar apa pun terjadi
kamu tetap ada Allah
kata-kata hatimu
mungkin tiada siapa
yang ingin tahu
tapi Allah sentiasa ada
untuk kamu! =)

senyum OK!


Older Post | Newer Post