Menjadi Diriku
Girl
Stuff
Linkies
Diary

menjadi!
Tuesday, May 10, 2011 | 7:25 PM | 0 Strawberry


alhamdulillah
menjadi!
kek cawan
mak kata "awat hang buat kecik sangat?"
sebab seronok tengok mereka comel kecil
lalu boleh dingap trus!
NGAP!
kalau sesape ada prasan kat fb sy ada letak resepi kek itu
boleh jugak buat besaq2.. 1 loyang ka 2 loyang ka
tapi sy suke kecik2
mudah je rakan2..
ce try!

bg sesape yg xprasan, kalau nk amek resepi mudah ni..
sy sertakan skali.. ^_^

KEK COKLAT NYUM2

bahan-bahan :

4 biji telur

4 cawan tepung (sebaiknye, ayak dulu)

3 cawan gula (if nk kurang manis bleh kurangkan gulanya)

2 cawan minyak jagung @ minyak masak

1 cawan air suam+ 2 sudu susu pekat(kalau xde.. pakai je susu tepung)

2 sudu makan susu tepung

1 sudu makan baking powder (sebaiknye, ayak dulu)

1 sudu makan soda bikarbonat (sebaiknye, ayak dulu)

sedikit garam

1 cawan coklat (serbuk coklat) (sebaiknye, ayak dulu)

1 sudu esen vanila

****tepung, serbuk coklat, baking powder, soda bikarbonat---->sume ni campurkan skali


cara-caranya:

1) masukkan 4bji telur bsama ngan gula. pukul sampai kembang ( jd agak putih )

2) then, masukkan 2 cawan minyak jagung@minyak masak tadi..pukul sampai sebati..

3) slowkan mixer, kalau nak gaul manually pun xpe.. masukkan ****tepung yang dah campur td tu bergilir-gilir ngan susu pekat+air suam tu..

4) gaulkan sampai adunan sebati..

5) panaskan oven.. then bakarlah ia.. check2la.. kalau dah masak..

*ingat.. kek yang dah masak spnuhnye.. die xmelekat kalau kite cucuk ngan pisau ke ape ke.. ok!~


SELAMAT MENCUBE!!!



Older Post | Newer Post