Menjadi Diriku
Girl
Stuff
Linkies
Diary

mungkin..
Sunday, May 1, 2011 | 10:54 PM | 0 Strawberry

ya..
kadang-kadang terasa
tapi mungkin perasaan sendiri
bila ada yang lain
mungkin xrasa perlunya disisi
mungkin hanya sekadar pengganti
mungkin
hanyalah kemungkinan
kadang-kadang terasa

ya..
mungkin aku perempuan
harus disekat
apa bezanya aku?
hanya kerana aku perempuan?
melihatkan orang lain
menyertai sana-sini
aku sabar
mungkin ini terbaik buatku

ya..
aku sedar aku tiada kuasa membantah
Ya Allah..
kadang-kadang aku sedih
mungkin aku hanya perlu berdiam
kerana berdiam adalah terbaik buatku
sabarlah wahai diri

ya..
aku iri dengan mereka
mahu berjuang
seperti yang lain
tetapi aku hanyalah perempuan
mungkin tidak perlu untukku..
tapi perempuan lain?
mereka boleh ya?

ya..
diri tidak sehebat yang lain
diri tidak punya kekuatan yang luar biasa
diri tidak berilmu tinggi
diri tidak mampu lakukan segalanya
mungkin inilah diriku

ya..
aku tidak punya kesempatan
aku tidak diberikan kesempatan
sekatan
sabarlah wahai diri
mungkin ini yang terbaik buatku
hanya kerna aku perempuan
maafkan aku jika di hati ini
ada rasa kurang enak
dengan persatuanmu wahai lelaki
aku sebenarnya iri
aku tidak punya kesempatan

ya..
bila ku bersuara
kata-kata ku hanya dibidas
aku tidak mampu untuk menegakkan diri
sokongan demi sokongan
dititipkan buatmu
tapi aku?
tidak..
mungkin..

ya..
siapalah aku..

Ya Allah..
ampunkan dosaku..
hanya sekadar perasaanku
mungkin..

Older Post | Newer Post